Leveransinformation

Hur skickas min beställning?

Vi levererar för det mesta med DH inom hela Sverige. Saker under 20 kg och 150 cm skickas till er närmsta Service Point där ni får hämta ut det. Större saker skickas om möjligt med Hemleverans såvida ni inte bor i områden som räknas som avlägsna. I dessa fall får ni antingen hämta på närmsta terminal alternativt kan vi skicka det som företagspaket om ni har en företagsadress som är bemannad dagtid.

Tyvärr kan vi inte skicka utanför Sverige.

Hur lång tid tar det?

Leveranstiden beror på flera parametrar:

1) När betalningen når oss

2) Om varorna finns i vårt egna lager eller hos våra leverantörers lager

3) Var ni bor, det mesta skickas från Falkenberg och därmed tar det någon extra dag till exempelvis Gotland eller Norrland.

Men i normalfallet brukar beställningar komma fram inom 2-3 arbetsdagar från erlagd betalning. Är snabb leverans viktig för er, ring oss och berätta hur det ligger till så ser vi vad som är möjligt att lova.

Har varorna skadats?

Att kartonger kan repas och ibland även få hål på sig är inte helt ovanligt. Ser ni detta så anmäl redan vid leveransen, ta gärna kort och be den som lämnar ut paketet skriva en notis om detta. Kolla sedan att innehållet inte är skadad. Skulle det vara något fel så kontakta oss omedelbart.

Spara gärna kartonger och annat emballage ifall ni vill utnyttja er ångerrätt (14 dagar) eller behöver åberopa garantin. I båda fallen behöver ni se till att varan kommer till oss, vid godkänt garantiärende står vi för fraktkostnaden men ni behöver förpacka det väl och hantera själva leveransen till fraktbolaget.