Leveransinfo

Hur skickas min beställning?

Vi levererar för det mesta med DHL inom hela Sverige. Saker under 20 kg och 120 cm skickas till er närmsta Service Point där ni får hämta ut det. Större saker skickas med DHL Hemleverans eller företagspaket, ni kan då antingen välja att få den hemkörd under dagtid eller att själv hämta på terminal.

Tyvärr kan vi inte skicka utanför Sverige annat än i undantagsfall, kontakta oss innan ni lägger er beställning.

Hur lång tid tar det?

Leveranstiden beror på flera parametrar:

  • Om varorna finns i vårt egna lager eller hos våra leverantörers lager
  • Var ni bor, det mesta skickas från Falkenberg och därmed tar det någon extra dag till exempelvis Gotland eller Norrland.

Men i normalfallet brukar beställningar komma fram inom 2-3 arbetsdagar från erlagd betalning. Är snabb leverans viktig för er, ring oss och berätta hur det ligger till så ser vi vad som är möjligt att lova.

Öppet köp

Enligt lag är det 14 dagars öppet köp på näthandel. Detta betyder att ni har 14 dagar på er att beskåda varan och i de flesta fall kan ni även prova. Det är dock viktigt att spara kartonger och annat emballage i gott skick och återsänder varan i detta emballage inkl alla ingående delar. Vi har INTE fria returer, ni får stå för returfrakten. Är varan eller emballaget skadad på ett sätt som gör att den inte kan säljas som ny längre kan vi komma att göra ett skäligt avdrag innan vi betalar tillbaka det ni har betalat.

Garanti

Vid garantiärende behöver ni kontakta oss så att vi kan hitta bästa lösningen. Det är ert ansvar att se till att varan kommer till oss på ett säkert sätt samt att bekosta detta. Däremot kan vi hjälpa till med bokning av frakt genom våra avtal. Frakten tillbaka till er efter utfört arbete bekostar vi eller vår leverantör.

Har varorna skadats?

Att kartonger kan repas och ibland även få hål på sig är inte helt ovanligt. Ser ni detta så anmäl redan vid leveransen, ta gärna kort och be den som lämnar ut paketet skriva en notis om detta. Kolla sedan att innehållet inte är skadad. Skulle det vara något fel så kontakta oss omedelbart. En skada måste anmälas till DHL senast 7 dagar efter leverans.

Spara gärna kartonger och annat emballage ifall ni vill utnyttja er ångerrätt (14 dagar) eller behöver åberopa garantin. I båda fallen behöver ni se till att varan kommer till oss. Vid godkänt garantiärende står vi eller grossisten för returfrakten tillbaka till er.